مقالات و دانستنی ها

چرا سگ نگهداری کنیم؟

چرا سگ نگهداری کنیم؟

1.سگ ها ما را اجتماعی میکنند

زمانی را به یاد آورید وقتی سگ خود را برای پیاده روی بیرون برده اید چند بار  بین راه توقف میکنید تا با مردم صحبت کنید انسان هایی که ارتباط عمیق و نزدیکی با حیوانات دارند در ارتباط با سایر انسان ها و جامعه خود نیز احساس وابستگی بیشتری دارند.همچنین تحقیقات بر روی نوجوانان نشان داده شده که آنهایی که از کودکی با سگ ها بزرگ شده باشند،دارای اعتماد به نفس و حس همدردی بیشتری هستند.

2.نگهداری از سگ شما را جذاب تر میکند

مجرد ها این مطلب را با دقت بهتری بخوانند طی تحقیقی روی ۷۰۰نفر در انگلستان نشان داده شده است که ۶۰٪ از مردم گفته اند افرادی که با سگ ها زندگی میکنند بسیار جذاب تر هستند و ۸۵٪گفته اند که به افرادی که یک سگ همراه دارند راحتتر میتوان نزدیک شد.

3.سگ ها ما را خوشحال میکنند

حتی نگاه کردن به سگ ها باعث خوشحالی ما میشود یک تحقیق در ژاپن در سال ۲۰۰۹نشان میدهد خیره شدن در چشمان سگ مان باعث بالا رفتن سطح اکسی توسین(هورمون عشق)در بدن میشود.همچنین تحقیقات نشان داده که زندگی کردن با سگ ها سبب تسکین افسردگی نیز خواهد شد و در برخی از افسردگی ها،روان شناسان به مراجعان خود پیشنهاد زندگی کردن با سگ را میدهند.

4.ما میخواهیم از آنها مراقبت کنیم

حتما دلیلی دارد که بعضی انسان ها به دیدن ویدئو بامزه از سگ ها معتاد میشوند و یا اینکه انسان ها نمیتوانند در مقابل توله سگ ها مقاومت کنند و دوست دارند به آنها توجه کنند.

در‌واقع تغییرات حالت چهره سگ ها به گونه ای است که حس مسئولیت پذیری و مراقبت کردن در انسانها را بیدار می کند.

کودکانی که با سگ‌ ها بزرگ میشوند در بزرگسالی دارای حس مسئولیت پذیری بیشتری هستند.

5.سگ ها تناسب اندام شما را حفظ میکنند

افرادی که سگ دارند دارای یک برنامه منظم برای ورزش کردن هستند.مثلا برای پیاده روی با سگشان به طور متوسط  ۳۰۰دقیقه در هفته پیاده روی میکنند در حالی که کسانی که سگ ندارند هفته ۱۶۸دقیقه در هفته راه میروند.

پس نتیجه میگیریم که این پیاده روی ها در طی هفته باعث سلامت و رو فرم ماندن اندام ما میشوند.

6.قدرت بویایی سگ ها میتواند جان ما را نجات دهد

سگ ها میتوانند آموزش ببیند که سرطان پروستات را تشخیص بدهند یا کمک کنند از غذایی که نسبت به آن آلرژی دارید دوری کنید چون بوی آن را زودتر حس میکنند.

این قابلیت برای بچه هایی که به کره بادام زمینی حساسیت دارند یک نعمت است. 

آنها همچنان میتوانند آموزش ببینند زمانی که قند خون افراد دیابتی از حد طبیعی خود پایین می آید به آنها هشدار دهد

7.سگ ها برای قلب ما خوبند

یک تحقیق توسط ژورنال کاردیوگرافی آمریکا،۳۶۹حمله قلبی را ثبت کرد که بعد از گذشت یکسال افرادی که دچار  حمله قلبی شده بودند و حیوان خانگی داشتند بهبود زیاد و شانس زنده ماندن بیشتری داشتند در مقایسه با افرادی که حیوان خونگی نداشتند.

نتایج نشان داده شده که ارتباط داشتن انسان ها با سگ باعث کاهش استرس و به طبع سبب کاهش مشکلات قلبی میشود.

8.سگ ها باعث کاهش استرس میشوند

بازی کردن با سگ ها و یا نوازش کردن آنها باعث پایین آمدن فشار خون و ضربان قلب میشود.

تنفس را آرام میکند و باعث ریلکس شدن عضلات میشود. همچنین تحقیقات نشان داده شده که کسانی که دچارفشار خون ‌هستند زندگی کردن با سگ باعث بهبود شرایطشان میشود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *