مقالات و دانستنی ها

تشخیص جنسیت فنچ ها

تشخیص جنسیت فنچ:
تشخیص جنسیت فنچ ها نسبت به دیگر پرندگان کمی دشوار است .فنچ های راه راه از نظر جثه و اندازه شبیه به هم هستند . اما رنگ و شکل متفاوتی دارند.
یکی از شایع ترین نشانه هایی که با آن جنس نر و ماده را از هم جدا می کنند رنگ و شکل فنچ است .معمولا فنچ های ماده پرهای کم نقش و نگاری دارند .در واقع جنس نر بسیار زیبا تر از جنس ماده است .
۱_رنگ منقار فنچ:
فنچ های بالغ رنگ منقارشان قرمز است ،فنچ های ماده رنگ منقارشان قرمز متمایل به نارنجی است و فنچ های ماده رنگ منقارشان قرمز متمایل به نارنجی است و فنچ های نر قرمز پر رنگ است .
هرچه سن فنچ ها بالاتر،برود رنگ منقارشان پر رنگ تر می شود . همچنین فنچ ها در زمان تخم گذاری رنگ منقارشان پر رنگ تر می شود .همچنین فنچ ها در زمان تخم گذاری رنگ منقارشان تغییر خواهد کرد.
علاوه بر این رنگ منقارشان به تغذیه آن ها نیز بستگی دارد.
۲_تعیین جنست فنچ از روی پرهای خالدار:
پوشش پرهای خالدار فنچ ها به راحتی قابل مشاهده نیست . برای دیدن این پوشش باید فنچ را توی دست بگیرید و با نگاه کردن به زیر بال های فنچ این پرهای خال دار را ببینید . توجه داشته باشید که فنچ های نر کنار دو پهلویشان پرهای قهوه ای رنگ با خالهای سفید وجود دارد ،اما فنچ های ماده این پوشش را ندارند . بنابر این شما با دیدن این پرها فقط به نر بودن فنچ پی می برید.
۳_تعیین جنسیت در فنچ های جوان چگونه است؟
برای تعیین جنسیت جوجه های فنچ بهتر است تا زمان بالغ شدنشان کمی صبر کنید . یا حداقل تا ظاهر شدن علائم جنسی تعیین جنسیت را به تعویق بیندازید.
در فنچ های سفید تعیین جنسیت کمی مشکل است . بنابراین باید تا رفتار پرنده و نحوه ی آواز خوان ن پرنده را به مدت طولانی تر مورد بررسی قرار بگیرد.
بسیاری از فنچ ها از دو ماهگی روی گونه هایشان پرهای نارنجی رنگ متمایل به طلایی ظاهر می شود به این پرها گوشواره می گویند .گوشواره ها فقط در جنس نر فنچ ظاهر میشود . البته توجه داشته باشید که اگر فنچ گوشواره نداشته باشد دلیل بر این نمی شود که مطمئنا فنچ ماده است .بعضی از فنچ های نر گوشواره ندارند شما فقط از این نشانه برای جنسیت نر استفاده کنید .
۹۵٪ فنچ ها را می توان از روی نشانه های ظاهریشان تعیین جنسیت کرد.اما در بعضی فنچ ها مانند فنچ های سفید باید صبوری بیشتری به خرج بدهید و رفتارشان را در طولانی مدت بررسی کنید .
به عنوان مثال فنچ های نر معمولا سر و گردنشان را به تناوب به صورت جسورانه و تهاجمی نشان می دهند اما این رفتار در فنچ های ماده مشاهده نمی شود و ملایم تر است .
خوشحال میشیم نظرات و سوالاتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *