مقالات و دانستنی ها

رژیم غذایی مناسب خرگوش

رژیم غذایی مناسب خرگوش:

غذای مصرفی خرگوش ها باید دارای فیبر کافی باشد ،زیرا روده های خرگوش مانند دیگر پستانداران نیست که با حرکات خودش غذا را به جلو رانده و دفع کنند ،بلکه فیبر موجود در غذا باعث به جلو راندن و دفع میشود. بنابر این هرچه فیبر دریافتی روزانه کمتر باشد غذا در روده ها کند تر حرکت کرده و به مرور زمان موجب انسداد روده و سرطان آن می شود.
بیشترین علت مرگ در خرگوش ها ایست قلبی است که ناشی از رژیم های غذایی نادرست در مدت طولانی است .
برای جلوگیری از این حالت و افزایش طول عمر خرگوش تان بهتر است از همان ابتدای نگهداری خرگوش غذای مناسب را در اختیارش قرار دهید.

یونجه اصلی ترین و مفید ترین قسمت غذای خرگوش را تشکیل می دهد.یونجه سرشار از فیبرات که باعث فعالیت بهتر دستگاه گوارش و سلامت دندان های خرگوشی می شود.
ساقه گندم و جو حاوی بیش از ۹۰٪ فیبر خالص و فاقد قند و نشاسته است و دسترسی روزانه ی خرگوش به ضامن سلامتی گوارشی حیوان است.

سبزیجات مناسب خرگوش:

بسیاری از سبزیجات مناسب خرگوش شما را تشکیل دهند. کاهو و کلم دارای کلسیم و انواع ویتامین های مفید هستند پس حتما باید هفته ای ۴بار در اختیار خرگوش قرار گیرند .سبزیجات تازه به صورت محدود مفید است اما مصرف بیش از حد آنها می تواند در خرگوش اسهال ایجاد کند .
نعناع،جعفری، سبزی خردل،ریحان،گشنیز،کلم پیج،شوید ،شاهی و برگ قاصدک از دیگر سبزیجات مفید برای خرگوش است .

میوه ها مناسب خرگوش

میوه ها حاوی قند هستند پس بهتر است میوه ها قابل مصرف بشویید یا به جای میوه،پوست آنها را به خرگوش بدهید که دارای فیبر بالاتر هستند،پوست هندوانه ،پوست سیب، پوست انار و…فراموش نکنید .
که میوه را به اندازه بسیار کوچک و بدون هسته به خرگوش خود بدهید .

پلت خرگوش

پلت خرگوش حاوی مواد مغذی مناسب خرگوش است . توجه داشته باشید که پلت ها دارای کالری زیاد و فیبر کم هستند که استفاده بیش از حد آنها سبب چاقی و رشد بیش از حد دندان های خرگوش میشود.هرچه سن خرگوش شما بالاتر می رود باید پلت کمتری به خرگوش خود بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *